Świąteczny szał zakupów – czy warto je zaplanować wcześniej?

0

Już za chwile zacznie się intensywne poszukiwanie inspiracji a za kilka tygodni prawdziwa gorączka zakupowa i intensywne poszukiwanie prezentów w sklepach galeriach i sklepach internetowych. Choć wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę że warto zaplanować i zrobić zakupy wcześniej zwykle jednak w natłoku pracy, zajęć codziennych i chronicznego braku czasu odkładamy to na później a w większości przypadków kończy się nerwowymi zakupami w ostatnich dniach przed mikołajem lub gwiazdką, stres, nerwowe oczekiwanie na przesyłkę,  niepotrzebna irytacja. Ponieważ od kilku lat stykamy się z takim problemem postanowiliśmy nieco przybliżyć wam jak to wygląda od kuchni i dać wam wskazówki co i kiedy warto zaplanować i zrobić aby bez zbędnego stresu zaopatrzyć się w świąteczne prezenty – reszta w waszych rękach a w zasadzie głowach. Ponieważ zajmujemy się specyficzną branżą wszelkie wskazówki oparte będą na naszych przykładach ale z niewielkimi zmianami można je w zasadzie dopasować do każdej innej

1. Co ? – Najważniejsze – trzeba ustalić co dokładnie być prezentem. Jak to ustalić – całą inwencja po waszej stronie aby dowiedzieć się jaki bohater, bajka, film, piłkarz, klub sportowy motyw, styl i wzór, kolorystyka i rozmiary będą odpowiednie dla obdarowanego. Jeśli chodzi o pościel lub dodatki warto zapoznać się z artykułem gdzie opisujemy to bardzo szczegółowo http://hippo-sklep.pl/blog/jak-kupic-posciel/

2. Kiedy ? odpowiedź znana jak najwcześniej – a dlaczego? Planując wcześniejsze zakupy unikamy następujących problemów
– braku rozmiarów / wzorów / kolorystyki – dynamika sprzedaży w ostatnich dniach przed świętami jest tak  duża że dostępność produktów zmienia się z godziny na godzinę i to rano było dostępne w dużych ilościach wieczorem może być tylko wspomnieniem wymarzonego prezentu
– ewentualną wymianą towaru spowodowaną uszkodzeniem w transporcie / wymianą na inny wzór / pomyłką sklepu / zmianą decyzji zakupowych – wszak będziemy mieli dość czasu aby towar wrócił do sprzedawcy i został ponownie nadany wolny od wad / uszkodzeń / prawidłowy / zmieniony wzór
– opóźnień związanych z doręczeniem przez firmy kurierskie i pocztowe – choć zdarza się to coraz rzadziej to jednak na zmienne i niekorzystne warunki atmosferyczne nikt nie ma wpływu i niezależnie od nazwy firmy doręczającej w takim przypadku wszyscy mają pod górkę a my czekamy w niepewności.
– opóźnień związanych z księgowaniem wpłat na rachunkach – w dobie powszechności elektronicznych płatności warto zwrócić uwagę na ten problem jedynie w przypadku zakupów dokonywanych w piątek przed weekendem lub dniem ustawowo wolnym od pracy
– niepotrzebnych telefonów do sprzedawcy firmy kurierskiej z pytaniem gdzie jest moja przesyłka ?!?! – zdziwilibyście się Państwo jak bardzo powszechne są tego typu telefony w okresie przedświątecznym a szczególnie w ostatnich dniach przed świętami.

3. Za ile ? To temat bardzo wrażliwy dla kupujących i sprzedających. Zwykle im bliżej do świąt tym wyższych cen produktów możemy się spodziewać. Niezależnie od branży wszyscy dostawcy którzy odnotowują dynamiczny wzrost sprzedaży w ostatnich dwóch miesiącach w mniejszym lub większym stopniu wykorzystują presje czasu i dostępności towarów. Zawsze wyższe ceny zakupu przekładają się na wzrost cen sprzedaży w sklepach stacjonarnych i internetowych. Kupując odpowiednio wcześniej możemy zaoszczędzić nawet do kliku %, a dla towarów ekskluzywnych nawet do kilkudziesięciu.

4. Jaka dostawa i gdzie ? Zalecamy przemyślenie kwestii dostawy gdyż zwykle firmy kurierskie i pocztowe mają „w cenie” nie więcej niż dwie próby doręczenia a jeśli nie zastaną nas pod wskazanym adresem trzeba będzie fatygować się do zbiorczego punktu odbioru, siedziby filii kurierskiej lub umawiać się z kurierem na kolejne płatne zresztą doręczenie. To zawsze strata czasu a nierzadko czasu i pieniędzy planując więc miejsce doręczenie zastanówmy się czy nie lepiej będzie zamówić wysyłkę do zakładu pracy, mamy, taty cioci babci lub sąsiadki wychowującej małe dziecko czyli wszędzie tam gdzie w godzinach doręczania przesyłek zawsze będzie ktoś obecny. Oczywiście informujmy sprzedawcę i odbiorcę wcześniej o tym. Możemy też zamówić wysyłkę do paczkomatu co rozwiązuje kwestię obecności w momencie doręczenia.

5. Jakie dane odbiorcy? – Tylko aktualne ! Składając zamówienie w sklepie internetowym sprawdźmy czy dane do wysyłki zostały wprowadzone poprawnie. To ważne jeśli nie chcemy poszukiwać naszej przesyłki po całym kraju. Zadbajmy by dane były kompletne czyli zawierały imię i nazwisko / nazwę firmy adres składający się z ulicy placu alei lub nazwy miejscowości jej numeru oraz numeru lokalu a także kodu pocztowego i miasta, wpiszmy aktualny numer telefonu najlepiej taki z którego korzystamy w ciągu dnia lub pod którym ktoś jest dostępny. Dokładnie sprawdzajmy wprowadzony adres mailowy i podajmy ten z którego aktywnie korzystamy. To właśnie na skrzynkę mailową będziemy najczęściej otrzymywać wszelkie powiadomienia dotyczące statusu realizacji i wysyłki zamówienia. Warto aby docierały na prawidłowy adres i warto aby przed interwencją u sprzedającego zajrzeć do skrzynki – może będą tam informacje których potrzebujemy.

6. Rejestracja w sklepie ? – choć zwykle nie jest to obowiązkowe i niesie możliwość otrzymywania informacji handlowych warto założyć konto w sklepie. Pozwala to zwykle na śledzenie statusu zamówienia oraz otrzymywanie powiadomień o etapach realizacji zamówienia. Dodatkowo jeśli sklep przypadnie nam do gustu przy kolejnym zamówieniu nie będzie potrzeby wprowadzania danych i rejestracji. A co do korespondencji handlowej jeśli nie będziecie potrzebować niczego z oferty sklepu w przyszłości raczej nie skorzystacie.

7. Kiedy interweniować ? Zawsze Jeśli nie mamy żadnych informacji dotyczących zamówienia na skrzynce mailowej – tam powinniśmy otrzymać jego potwierdzenie i zawsze kiedy od momentu zamówienia minęło więcej niż 7 dni a przesyłki nie ma. O formie interwencji (mailowo lub telefonicznie) zdecydujecie sam lecz z doświadczenia wiemy że zebranie kompletnych informacji dotyczących zamówienia zabiera trochę czasu więc forma mailowa jest bardziej preferowana. Dodatkowo w szale świątecznych zakupów infolinia jest zwykle przeciążona i na połączenie musimy czekać. Forma pisemna odpowiedzi jest też dla użytkownika bardziej pożądana w przypadku jakichkolwiek kłopotów z realizacją zamówienia.

8. Płatność przelewem czy za pobraniem? Zamówienia płatne przelewem elektronicznym lub błyskawicznym będzie doręczone zwykle później niż to płatne przy odbiorze ale koszt dostawy płatnej przy odbiorze będzie wyższy. O tym jaką formę płatności zastosujecie zależy od was

Jak sami widzicie za wcześniejszymi zakupami przemawia naprawdę wiele. Kiedy jest więc najlepszy moment na zakupy? Te związane z mikołajem radzimy zrobić w drugim tygodniu listopada, te gwiazdkowe w pierwszym tygodniu grudnia. Może więc w tym roku zmobilizujecie się aby nie robić ich w ostatnim tygodniu przed świętami. Nagrodą za trudy mobilizacji będzie spokojna głowa i chwila wytchnienia w największym szale zakupowym przed świętami. Jeśli uda wam się w tym roku docenicie jak wiele to znaczy.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Udostępnij poprzez